Jezte a hýbejte se

s konceptem LIVE IQ.

Jezte a hýbejte se

s konceptem LIVE IQ.

picto_chleba

Přibíráte proto, že jíte sacharidy, ne protože jíte tuky.

Všechny sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru glukózy, která stimuluje uvolňování inzulínu, hormonu odpovědného za přeměnu cukrů v tuky a jejich ukládání do zásob. Nemůžete si váhu udržet nebo zhubnout, pokud jíte stravu, která vyplavuje inzulín. Tak to prostě je.

picto_chleba

Přibíráte proto, že jíte sacharidy, ne protože jíte tuky.

Všechny sacharidy zvyšují hladinu krevního cukru glukózy, která stimuluje uvolňování inzulínu, hormonu odpovědného za přeměnu cukrů v tuky a jejich ukládání do zásob. Nemůžete si váhu udržet nebo zhubnout, pokud jíte stravu, která vyplavuje inzulín. Tak to prostě je.

picto_cviceni

Pouze cvičení je na snížení hmotnosti málo efektivní.

Pohyb však dělá dobře vašemu mozku, skvěle si odpočine, rychleji pak zpracovává informace, soustředí se a více si pamatuje. Nic neudělá vašemu mozku tak dobře jako 20 minut pohybu denně.

picto_cviceni

Pouze cvičení má minimální vliv na snížení hmotnosti.

Pohyb však dělá dobře vašemu mozku, skvěle si odpočine, rychleji pak zpracovává informace, soustředí se a více si pamatuje. Nic neudělá vašemu mozku tak dobře jako 20 minut pohybu denně.

picto_hladoveni

Nemusíte hladovět, abyste zhubli.

Stačí se zaměřit na to, co jíte. Stabilním a spolehlivým zdrojem energie a nasycení jsou tuky, které také vytvářejí chuť jídla. Tuky se přibližně po 30 minutách po jídle zapojují do metabolismu a zvolna se spalují 4-6 hodin, aniž by docházelo k uvolňování inzulínu. Proto nemáte hlad a můžete hubnout.

picto_hladoveni

Nemusíte hladovět, abyste zhubli.

Stačí se zaměřit na to, co jíte. Stabilním a spolehlivým zdrojem energie a nasycení jsou tuky, které také vytvářejí chuť jídla. Tuky se přibližně po 30 minutách po jídle zapojují do metabolismu a zvolna se spalují 4-6 hodin, aniž by docházelo k uvolňování inzulínu. Proto nemáte hlad a můžete hubnout.

Současná odborná doporučení k poměru energie z živin ve stravě. V čem je potíž?

%

Sacharidy

Sacharidy jsou potenciálně problematické a v podstatě prázdné kalorie. Všechny se po jídle přeměňují na glukózu, která zvyšuje hladinu krevního cukru, která poškozuje tkáně, mozek a orgány. Proto mají lidé cukrovku, vysoký krevní tlak, trpí nemocemi srdce a cév, bolí je klouby, mají poškozený zrak a sluch nebo je trápí degenerativní onemocnění mozku jako je demence či Alzheimerova nemoc.

%

Bílkoviny

Samotné doporučení je v pořádku, pokud jíme plnohodnotné bílkoviny. Není ale v pořádku tvrzení, že rostlinné bílkoviny dokáží nahradit živočišné. Rostlinné bílkoviny nejsou plnohodnotné a pro člověka mají nižší výživnou hodnotu než bílkoviny živočišné. Některé z nich dokonce ohrožují naše zdraví pro svojí obtížnou stravitelnost (prolaminy v obilí) a obsah zdraví škodlivých látek a hormonů (sójové bílkoviny).

%

Tuky

Hypotéza o tom, že příčinou srdečních onemocnění je vysoká konzumace tuků (především živočišných) a cholesterolu se opakovaně ukázala jako nepravdivá. Navíc rostlinné tuky nikdy nenahradí přirozené tuky živočišné, které obsahují vitamíny A,D,E,K a omega 3 mastné kyseliny v množství, které tělo nezbytně potřebuje pro zajištění správného fungování všech procesů a zdraví.

Současná odborná doporučení k poměru energie z živin ve stravě. V čem je potíž?

%

Sacharidy

Sacharidy jsou potenciálně problematické a v podstatě prázdné kalorie. Všechny se po jídle přeměňují na glukózu, která zvyšuje hladinu krevního cukru, která poškozuje tkáně, mozek a orgány. Proto mají lidé cukrovku, vysoký krevní tlak, trpí nemocemi srdce a cév, bolí je klouby a mají poškozený zrak a sluch. Vysoký krevní cukr také aktivuje hormon inzulín, který podporuje přeměnu cukrů na tuky a jejich ukládání do zásob, takže většina z nás přibírá na váze.

%

Bílkoviny

Samotné doporučení je v pořádku, pokud jíme plnohodnotné bílkoviny. Není ale v pořádku tvrzení, že rostlinné bílkoviny dokáží nahradit živočišné. Rostlinné bílkoviny nejsou plnohodnotné a pro člověka mají nižší výživnou hodnotu než bílkoviny živočišné. Některé z nich dokonce ohrožují naše zdraví pro svojí obtížnou stravitelnost (prolaminy v obilí) a obsah zdraví škodlivých látek a hormonů (sójové bílkoviny).

%

Tuky

Hypotéza o tom, že příčinou srdečních onemocnění je vysoká konzumace tuků (především živočišných) a cholesterolu se opakovaně ukázala jako nepravdivá. Navíc rostlinné tuky nikdy nenahradí přirozené tuky živočišné, které obsahují vitamíny A,D,E,K a omega 3 mastné kyseliny v množství, které tělo nezbytně potřebuje pro zajištění správného fungování všech procesů a zdraví.

Pokud je vaše strava složená převážně ze sacharidů, musíte jíst často během dne, abyste si udrželi energii, jejíž výkyvy způsobuje kolísající hladina krevní glukózy.

Hladina glukózy v krvi

v závislosti na stravě s rozdílným obsahem sacharidů

graf_hladinaglukozy

Úroveň energie

v závislosti na stravě s rozdílným obsahem sacharidů

graf_urovenenergie

Pokud je vaše strava složená převážně ze sacharidů, musíte jíst často během dne, abyste si udrželi energii, jejíž výkyvy způsobuje kolísající hladina krevní glukózy.

Hladina glukózy v krvi

v závislosti na stravě s rozdílným obsahem sacharidů

graf_hladinaglukozy

Úroveň energie

v závislosti na stravě s rozdílným obsahem sacharidů

graf_urovenenergie

Kde, kdy a jak se utvářely potřeby lidského těla

Naše fyziologické a stravovací potřeby utvářela přes dva miliony let strava našich předků, kteří měli možnost jíst pouze to, co bylo momentálně nebo sezónně k dispozici. Ačkoliv už v přírodě potravu “nelovíme” ani za ní nenachodíme desítky kilometrů pěšky, jsou současné metabolické potřeby našeho těla stále součástí dědictví po našich předcích a ještě nějakou dobu jimi v téměř nezměněné formě zůstanou.

Kde, kdy a jak se utvářely potřeby lidského těla

Naše fyziologické a stravovací potřeby utvářela přes dva miliony let strava našich předků, kteří měli možnost jíst pouze to, co bylo momentálně nebo sezónně k dispozici. Ačkoliv už v přírodě potravu “nelovíme” ani za ní nenachodíme desítky kilometrů pěšky, jsou současné metabolické potřeby našeho těla stále součástí dědictví po našich předcích a ještě nějakou dobu jimi v téměř nezměněné formě zůstanou.

Správný poměr energie z živin se kterým zhubnete, budete v kondici a psychické pohodě.

%

Tuky

Tuky představují pro tělo stabilní a spolehlivý zdroj energie, jsou součástí hormonů a membrán buněk. Tuky musíme přijímat potravou. Naše srdce preferuje tuk jako zdroj energie a náš mozek funguje o 25% efektivněji pokud využívá ketony, produkty metabolismu tuků. Tuky jsou se po konzumaci zapojují do 30 minut do metabolismu těla a spalují se pomalu 4-6 hodin. 1 g tuku poskytne tělu 9 kcal energie.

%

Bílkoviny

Bílkoviny jsou pro život nezbytné, musíme je přijímat potravou. Jsou zdrojem esenciálních aminokyselin, které si tělo samo neumí vyrobit a potřebuje je pro obnovu a tvorbu tkání, enzymů a hormonů, k transportu látek a zajištění pohybu. Svojí funkci nejlépe plní pouze dobře stravitelné a plnohodnotné živočišné bílkoviny.

%

Sacharidy

Naše svaly potřebují sacharidy jako zdroj rychlé energie při extrémním výkonu, tedy v situaci, do které se dostaneme výjimečně. Získávat energii ze sacharidů je jako udržovat oheň třískami na podpal. Abyste se ohřáli, musíte stále přikládat. 1 g sacharidů poskytne tělu 4 kcal energie, ale bez jakékoliv výživné hodnoty. Sladká chuť jen podráždí centrum odměny v mozku.

Správný poměr energie z živin ve stravě podle metabolických potřeb těla.

%

Tuky

Tuky představují pro tělo stabilní a spolehlivý zdroj energie, jsou součástí hormonů a membrán buněk. Tuky musíme přijímat potravou. Naše srdce preferuje tuk jako zdroj energie a náš mozek funguje o 25% efektivněji pokud využívá ketony, produkty metabolismu tuků. Tuky jsou se po konzumaci zapojují do 30 minut do metabolismu těla a spalují se pomalu 4-6 hodin. 1 g tuku poskytne tělu 9 kcal energie.

%

Bílkoviny

Bílkoviny jsou pro život nezbytné, musíme je přijímat potravou. Jsou zdrojem esenciálních aminokyselin, které si tělo samo neumí vyrobit a potřebuje je pro obnovu a tvorbu tkání, enzymů a hormonů, k transportu látek a zajištění pohybu. Svojí funkci nejlépe plní pouze dobře stravitelné a plnohodnotné živočišné bílkoviny.

%

Sacharidy

Naše svaly potřebují sacharidy jako zdroj rychlé energie při extrémním výkonu, tedy v situaci, do které se dostaneme výjimečně. Získávat energii ze sacharidů je jako udržovat oheň třískami na podpal. Abyste se ohřáli, musíte stále přikládat. 1 g sacharidů poskytne tělu 4 kcal energie, ale bez jakékoliv výživné hodnoty. Sladká chuť jen podráždí centrum odměny v mozku.

Hýbejte se chytře

Dostaňte vaše tělo do kondice, jednou to velmi oceníte.

- Nevyčerpávejte se, ale dejte si krátce “do těla“.

- Kombinujte isometrické a plyometrické cvičení.

- Zařaďte krátké intenzivní silové tréninky.

Využijte každé příležitosti k pohybu, která se vám naskytne. Vyjděte schody, malý nákup zvládněte pěšky, parkujte tak, abyste se kus prošli, vstaňte od počítače a protáhněte se, až přijdete večer domů, projděte se 10 minut po okolí.

Stále myslete na to, že pohyb nejvíce potřebuje váš mozek.

Hýbejte se chytře

Dostaňte vaše tělo do kondice, jednou to velmi oceníte.

➵ Nevyčerpávejte se, ale dejte si krátce “do těla“,

➵ kombinujte isometrické a plyometrické cvičení,

➵ zařaďte krátké intenzivní silové tréninky.

Využijte každé příležitosti k pohybu, která se vám naskytne. Vyjděte schody, malý nákup zvládněte pěšky, parkujte tak, abyste se kus prošli, vstaňte od počítače a protáhněte se, až přijdete večer domů, projděte se 10 minut po okolí.

Stále myslete na to, že pohyb nejvíce potřebuje váš mozek.

Co lidem především přináší koncept LIVE IQ

picto_hubnuti

úbytek nadváhy

picto_baterie

více energie a psychickou pohodu

picto_fit

zlepšení průběhu dlouhodobých onemocnění

Co lidem především přináší koncept LIVE IQ

picto_baterie

více energie

picto_fit

zlepšení průběhu dlouhodobých onemocnění

picto_hubnuti

úbytek nadváhy

Když začnete dělat to, co jste považovali za nemožné, začnete vidět další „nemožné“ věci jako možné.

Průvodce Live IQ - Váš průvodce zdravým životním stylem

Stáhněte si ebook zdarma:

Během 10 minut zjistíte:

co a proč udělat, abyste jednou provždy zhubli,

jak si udržet energii do pozdních nočních hodin a dobře se vyspat, 

jak být i po padesátce v kondici staršího žáka a vypadat mladší,

jak se zbavit alergie, bolestí kloubů, migrén, deprese a dalších onemocnění, která vznikají v důsledku nevhodného stravování,

že být fit a cítit se v pohodě je jednodušší, než jste si mysleli.